2011. január 1., szombat

2011-01-01 - BUÉK TÚRA-MOTOROSOK

Az év első napját motorozással ünnepeltem :) Igaz, hogy ez volt életem legrövidebb gurulása (1,5 km):DDD

Havas-jégbordás mellékutcák mézesmadzagként kínálták a lehetőséget egy újabb "szöges" gumi tesztre. A legutóbbi gurulás előtt "megkopasztott" első gumit az ünnepek alatt már félig sikerült "megpatkolnom". Ráadásul ez most tartósabbnak bizonyult (a garázsban történt motortologatás során most 1 darab csavar sem hullott ki), a sikereken felbuzdulva ebéd után nekiláttam befejezni a projektet. 1/2 4-re az összes csavar vigyázz állásban várta az éles bevetést. Beöltöztem, motor pöcc-röff, a pincegarázs betonfeljáróján a már ismerős "fegyverropogás" fogad :)))) Családnak búcsút intek és jelzem, hogy ha 30 perc múlva nem érnék vissza, akkor küldjék utánam a hegyimentőket. A tisztára pucolt járdáról a havas-jeges úttestre érve már az első métereken érzem, hogy nem ez lesz álmaim motorozása. A hó nincs rendesen lefagyva, ezért sem az első, sem a hátsó kerék nem úgy tapad, ahogy azt a 3 héttel ezelőtti próbaút során tapasztaltam. Kis gázadás és már fordul is keresztbe a Vara, motorféknél az a biztonságot adó "fűrészfog harapás" is elmarad. Ez így már nem baba :(((( Az első keresztutca után megpróbálok állva haladni, de a jégbordák jobbra-balra rántják a motort (mintha mély homokban mennék, azt meg egyébként sem szeretek), maradok a láblógatos haladásnál. Az utcán gyerekeiket szánkón húzó emberek arcán érdekes volt látni a "meglepődöttséget" :)))) Rövid óvatos tötymörgés után kijutottam egy letakarított útra, gondoltam növelem a tempót. Kb. 60-nál a csavarozott első kerék egyre instabilabbá válik, fékezésnél már kifejezetten zavaró a "szögelés", a kanyarodás meg egyenesen horror... Újra bevetem magam a havas utcákba és hazafelé veszem az irányt.

A rövid próbakör alapján egyértelmű, hogy az első kerék "szögelése" ront az irányithatóságon (főleg aszfalton). Az is kederült, hogy a csavarozás csak jeges körülmények között ideális, (letaposott) havas útra alkalmatlan.

A mai teszt értékelése: 1/10 :(((((

Nincsenek megjegyzések: