2013. május 1., szerda

2013-04-20 - AGGTELEK TÚRA


Nehezen indult az idei motoros szezon. A március 23-ra kiírt évadnyitó túra előtti napokban árgus szemekkel figyeltük az idokep.hu weboldalát, vajon lesz-e motorozásra alkalmas időjárás, és eltűnik-e az a 20-50 cm-nyi hó, ami az 1848/49-es szabadságharc „tiszteletére” március 15-én meg/belepte az egész országot. Természetesen nem :( Fagypont közeli hőmérséklet és havazás lehetősége kedvetlenítette el az évadot nyitni vágyó társakat.

Persze 1 hét múlva már nyoma sem volt a kósza télnek, a meteorológia tartós 20 fok feletti napokat és javarészt napsütéses, valódi tavaszi időt jósolt, így nem tűnt túl kockázatosnak egy „pótévadnyitó” túra megszervezése. Már régóta szemezgettem a keleti régió látnivalóival, így az eredetileg tervezett Bakony-Vértes lankáit az északi középhegység mellékútjaira cseréltem, egy rövid aggteleki barlanglátogatással megbolondítva.

A csere jónak ígérkezett, hiszen az utóbbi túrák érdektelenségén túl mutatott, hogy jó néhány rég nem látott ismerős is feltűnt a jelentkező népes táborában :)

Szombat reggel versenyre kelek a nappal. Mire első sugarai átbújnak a redőny résein, már javában csomagolom a túlélő szettet: frissen főzött tea + szendvicsek formájában. 6 órakor verőfényes napsütésben indulok el otthonról. Első utam a közeli kútra vezet, telelocsolom a 25 literes bödönt, gyors guminyomás ellenőrzés, és a leggyorsabb útvonalon, az M0 új szakaszának érintésével iparkodom a találkozási pontra. Ahogy magam mögött hagyom a Budapest táblát, és robogok a körgyűrű felé, a reggeli nap aranysárga fénye úgy hal el a szántóföldeket borító szürke áthatolhatatlan ködben. Az M0-on igen korlátozott látási viszonyok mellett, 80-as „rohamtempóban” szaporázom a Szilas pihenőhely felé. A kúthoz érve feltűni 2 ismerős motor, Dzsaszti és Timi CBF-je Vanchu DL650-e mellett :) Alig, hogy leparkolunk és beszélgetni kezdünk, hamar benépesül a parkoló, 15 perc múlva már hiánytalanul, indulásra készen sorakozik fel a csapat:

BIKE-R (Honda XL1000V Varadero)
Vanchu (Suzuki DL650 V-Strom)
kiss_atti (Honda NT700V CN-Deauville)
nemenigy (Honda CB1000)
Pépépe (BMW R1200 GS)
Motyo74 (Yamaha FJR1300)
Dzsaszti + Timi (Honda CBF1000)
Ispán (BMW R1200GS)
BlueFazer (Honda XL1000V Varadero)
Joci (Triumph Tiger 800 XC)


Jocival 9.30-.ra beszéltünk meg találkozót a Cered Ringen, úgyhogy 7.00-kor útnak is indulunk. Pontosabban csak indulnánk, Dzsasztiék CBF-je megmakacsolta magát. Az akksi nem tekeri rendesen az önindítót. Tegnap délután jöttek fel Pestre, semmi gond nem volt a motorral, még ma reggel is pöccre indult, most meg se nyikkan :( A kútról kölcsönkérünk egy bikakábelt, Atti Deauville-jéről megdelejezzük, pöcc-röff, mintha mi sem történt volna. Járó motor mellett visszacsavarozzuk a CBF ülését és oldalburkolatát, majd 10 perc technikai szünet után belecsapunk végre a lecsóba. A köd továbbra is komoran üli meg a tájat.





 A 2A-ra fordulva hirtelen leszakad a csapat vége. Párszáz méterrel odébb a leállósáv murváján sikerül a csapat első felével megállnunk. Jön a hír: a CBF bedobta a törülközőt :( Álmoskönyv szerint néhány percnél tovább nem ajánlott a gyorsforgalmi utak leállósávján tartózkodni, ezért úgy döntök, hogy az első kihajtónál lévő dunakeszi Tescohoz viszem a csapat első felét. Ezután Motyóval visszaindulunk a csapat második feléhez. Miközben rákanyarodunk a 2A Pest felé tartó szakaszára, látjuk elrobogni KissAttit és Ispánt Vác felé. Nem vesznek észre (és sajnos a Tesco előtt parkoló csapat nem látszik a 2A-ról), így ők haladnak tovább az előre megbeszélt útvonalon. Motyóval berobogunk az M0-ra, majd a fóti lehajtónál sikerül visszafordulnunk, és közel 10 km után visszajutunk a 2A elejére, ahol a CBF vesztegel. Dzsaszti felhívja egy ismerősét, aki Tétényből útnak is indul egy mikrobusszal a mentésükre. Közben próbálom Kiss Attit felhívni, a telefont nem veszi fel :( Kb. 1,5 órányi várakozás után megérkezik Gyula, a Toyota Hiace-szel, bevarázsoljuk a CBF-et, és útba igazítjuk Őket a fóti Honda Winkler szervíze felé. Közben utoléren Kiss Attiékat telefonon, Felsőtoldnál intézik a sajtvásárlást. Megbeszéljük, hogy Cerednél találkozunk, Joci már úgy is vár minket :D

A Tesconál összeszedjük a bandát, majd a tervnek megfelelően haladunk Salgótarján felé.



A 2A-n erős szombat délelőtti forgalomban zúzunk,


majd Vác előtt egy jobbossal bevetjük magunkat a nógrádi mellékutakra.











Az utak állapotán nem múlt el a tél nyomtalanul,


de a táj kárpótol az „apró” kényelmetlenségekért :)














A 25-ös útra térve véget ér a fogkocogtató vesekőrázó program :)



Salgótarján előtt Motyó jelzi, hogy tud egy kellemes kis utat a „Kazár szoros felé” :) Átadom a stafétát és FJR-es felvezetéssel Győzike falun átvergődve egész Cered Ringig suhanunk.














A Ring pihenőjében újra együtt a csapat. Időközben Dzsasztiéktól SMS érkezett: a CBF generátorában 3 tekercs leégett.



Rövid pihenő után Motyó felvezetésével megpróbáltunk „kötelékrepülni” Pépépe-vel. A kötelek az első kanyarig tartott, után az FJR-t már csak a faluban láttuk :) Visszafelé magam elé tereltem Pépét a Bömössel, hogy majd csinálok róla jól felvételt. Motyót ismét csak 2 kanyarig láttuk, de pödörnöm kellett rendesen, hogy a bajor propelleres is képen maradjon, el is követtem annyi balf*szságot, ami egy hónapra elég :)

Ime:



Adrenalin rotyogtatás után teljes létszámban is nekirugaszkodtunk a Ringnek, amolyan levezető tempóban (erről Joci készített egy videót):



A szlovák határ mellett Zabar és Domaháza érintésével kanyargunk be a hét domb városába, Ózdra.














„Ózd, a csodák csodája”



Irány Aggtelek!









Barlanglátogatás előtt fagyizással súlyosbított ebéd, majd megváltottuk a jegyeket a rövid barlangtúrára



és „bevetettük magunkat a mélybe” :)






























A hihetetlenül informatív idegenvezetés okán bátran ajánlom kisiskolás gyerekekkel rendelkezőknek családi programként, több ismeretet tudnak itt összeszedni, mint a földrajz könyvből :)

1 órányi bar(l)angolás után újra motoron,











Edelényben megtankoltuk a motorokat, és mindenki leellenőrizhette azt az „urban legendet”, hogy BIKE-R túrán olyan keveset fog fogyasztani a motorja, mint korábban még sosem :) Az arcokat (és a tankolási adatokat) elnézve sokak számára a legenda valósággá vált :)

Ezen örömök után jöhetett a nap utolsó szakasza, a híres Lillafüred – Mezőtárkány gyorsasági :)

A „kanyarkirályt” Kazincbarcika érintésével











Mályinka felől támadtuk be,











Helyenként olyan útminőségbe botlottunk, hogy már annak sem volt őszinte a mosolya, aki túraendúróval volt…


Így viszont „rohanás” helyett élvezhettünk a festői szépségű környezetet,












és a hihetetlen méretű és formájú kátyúkat :)






Lillafüredre érve Atti jelzi, hogy Vele rossz boksz stratégiát dolgoztunk ki, nem számolt a mályinkai kitérővel, elugrik Miskolcra tankolni, mi addig nyugodtan menjünk le Egerbe.

Így is teszünk,





tömény adrenalin bombaként robban bennünk a több, mint 30 km-nyi szerpentin.

Egerben a Tesco melletti Shell kúton pihenünk, pár pec múlva Atti is befut, majd egy aszódi stoppal megfelezett féklámpa követő kötelékrepülés után este 10 órakor, több, mint 500 km megtétele után megpihentetem hű „szárnyas fűnyíromat” a garázsában.

Nincsenek megjegyzések: