Nehezen indult az idei motoros szezon. A március 23-ra kiírt
évadnyitó túra előtti napokban árgus szemekkel figyeltük az idokep.hu
weboldalát, vajon lesz-e motorozásra alkalmas időjárás, és eltűnik-e az a 20-50
cm-nyi hó, ami az 1848/49-es szabadságharc „tiszteletére” március 15-én
meg/belepte az egész országot. Természetesen nem :( Fagypont közeli hőmérséklet
és havazás lehetősége kedvetlenítette el az évadot nyitni vágyó társakat.
Persze 1 hét múlva már nyoma sem volt a kósza télnek, a meteorológia tartós 20 fok feletti napokat és javarészt napsütéses, valódi tavaszi időt jósolt, így nem tűnt túl kockázatosnak egy „pótévadnyitó” túra megszervezése. Már régóta szemezgettem a keleti régió látnivalóival, így az eredetileg tervezett Bakony-Vértes lankáit az északi középhegység mellékútjaira cseréltem, egy rövid aggteleki barlanglátogatással megbolondítva.
Persze 1 hét múlva már nyoma sem volt a kósza télnek, a meteorológia tartós 20 fok feletti napokat és javarészt napsütéses, valódi tavaszi időt jósolt, így nem tűnt túl kockázatosnak egy „pótévadnyitó” túra megszervezése. Már régóta szemezgettem a keleti régió látnivalóival, így az eredetileg tervezett Bakony-Vértes lankáit az északi középhegység mellékútjaira cseréltem, egy rövid aggteleki barlanglátogatással megbolondítva.
A csere jónak ígérkezett, hiszen az utóbbi túrák
érdektelenségén túl mutatott, hogy jó néhány rég nem látott ismerős is feltűnt a
jelentkező népes táborában :)
Szombat reggel versenyre kelek a nappal. Mire első sugarai átbújnak
a redőny résein, már javában csomagolom a túlélő szettet: frissen főzött tea +
szendvicsek formájában. 6 órakor verőfényes napsütésben indulok el otthonról.
Első utam a közeli kútra vezet, telelocsolom a 25 literes bödönt, gyors
guminyomás ellenőrzés, és a leggyorsabb útvonalon, az M0 új szakaszának
érintésével iparkodom a találkozási pontra. Ahogy magam mögött hagyom a
Budapest táblát, és robogok a körgyűrű felé, a reggeli nap aranysárga fénye úgy
hal el a szántóföldeket borító szürke áthatolhatatlan ködben. Az M0-on igen
korlátozott látási viszonyok mellett, 80-as „rohamtempóban” szaporázom a Szilas
pihenőhely felé. A kúthoz érve feltűni 2 ismerős motor, Dzsaszti és Timi CBF-je
Vanchu DL650-e mellett :) Alig, hogy leparkolunk és beszélgetni kezdünk, hamar
benépesül a parkoló, 15 perc múlva már hiánytalanul, indulásra készen sorakozik
fel a csapat:
BIKE-R (Honda XL1000V Varadero)
Vanchu (Suzuki DL650 V-Strom)
kiss_atti (Honda NT700V CN-Deauville)
nemenigy (Honda CB1000)
Pépépe (BMW R1200 GS)
Motyo74 (Yamaha FJR1300)
Dzsaszti + Timi (Honda CBF1000)
Ispán (BMW R1200GS)
BlueFazer (Honda XL1000V Varadero)
Joci (Triumph Tiger 800 XC)
Jocival 9.30-.ra beszéltünk meg
találkozót a Cered Ringen, úgyhogy 7.00-kor útnak is indulunk. Pontosabban csak
indulnánk, Dzsasztiék CBF-je megmakacsolta magát. Az akksi nem tekeri rendesen
az önindítót. Tegnap délután jöttek fel Pestre, semmi gond nem volt a motorral,
még ma reggel is pöccre indult, most meg se nyikkan :( A kútról kölcsönkérünk
egy bikakábelt, Atti Deauville-jéről megdelejezzük, pöcc-röff, mintha mi sem
történt volna. Járó motor mellett visszacsavarozzuk a CBF ülését és
oldalburkolatát, majd 10 perc technikai szünet után belecsapunk végre a
lecsóba. A köd továbbra is komoran üli meg a tájat.
A 2A-ra fordulva hirtelen leszakad a csapat
vége. Párszáz méterrel odébb a leállósáv murváján sikerül a csapat első felével
megállnunk. Jön a hír: a CBF bedobta a törülközőt :( Álmoskönyv szerint néhány
percnél tovább nem ajánlott a gyorsforgalmi utak leállósávján tartózkodni,
ezért úgy döntök, hogy az első kihajtónál lévő dunakeszi Tescohoz viszem a
csapat első felét. Ezután Motyóval visszaindulunk a csapat második feléhez.
Miközben rákanyarodunk a 2A Pest felé tartó szakaszára, látjuk elrobogni
KissAttit és Ispánt Vác felé. Nem vesznek észre (és sajnos a Tesco előtt
parkoló csapat nem látszik a 2A-ról), így ők haladnak tovább az előre
megbeszélt útvonalon. Motyóval berobogunk az M0-ra, majd a fóti lehajtónál
sikerül visszafordulnunk, és közel 10 km után visszajutunk a 2A elejére, ahol a
CBF vesztegel. Dzsaszti felhívja egy ismerősét, aki Tétényből útnak is indul
egy mikrobusszal a mentésükre. Közben próbálom Kiss Attit felhívni, a telefont
nem veszi fel :( Kb. 1,5 órányi várakozás után megérkezik Gyula, a Toyota
Hiace-szel, bevarázsoljuk a CBF-et, és útba igazítjuk Őket a fóti Honda Winkler
szervíze felé. Közben utoléren Kiss Attiékat telefonon, Felsőtoldnál intézik a
sajtvásárlást. Megbeszéljük, hogy Cerednél találkozunk, Joci már úgy is vár
minket :D
A Tesconál összeszedjük a bandát, majd a tervnek megfelelően haladunk Salgótarján felé.
A Tesconál összeszedjük a bandát, majd a tervnek megfelelően haladunk Salgótarján felé.
A 2A-n erős szombat délelőtti
forgalomban zúzunk,
majd Vác előtt egy jobbossal
bevetjük magunkat a nógrádi mellékutakra.
Az utak állapotán nem múlt el a tél
nyomtalanul,
de a táj kárpótol az „apró”
kényelmetlenségekért :)
A 25-ös útra térve véget ér a
fogkocogtató vesekőrázó program :)
Salgótarján előtt Motyó jelzi, hogy
tud egy kellemes kis utat a „Kazár szoros felé” :) Átadom a stafétát és FJR-es
felvezetéssel Győzike falun átvergődve egész Cered Ringig suhanunk.
A Ring pihenőjében újra együtt a
csapat. Időközben Dzsasztiéktól SMS érkezett: a CBF generátorában 3 tekercs
leégett.
Rövid pihenő után Motyó
felvezetésével megpróbáltunk „kötelékrepülni” Pépépe-vel. A kötelek az első
kanyarig tartott, után az FJR-t már csak a faluban láttuk :) Visszafelé magam
elé tereltem Pépét a Bömössel, hogy majd csinálok róla jól felvételt. Motyót
ismét csak 2 kanyarig láttuk, de pödörnöm kellett rendesen, hogy a bajor
propelleres is képen maradjon, el is követtem annyi balf*szságot, ami egy hónapra
elég :)
Ime:
Ime:
Adrenalin rotyogtatás után teljes
létszámban is nekirugaszkodtunk a Ringnek, amolyan levezető tempóban (erről
Joci készített egy videót):
A szlovák határ mellett Zabar és
Domaháza érintésével kanyargunk be a hét domb városába, Ózdra.
„Ózd, a csodák csodája”
Irány Aggtelek!
Barlanglátogatás előtt fagyizással
súlyosbított ebéd, majd megváltottuk a jegyeket a rövid barlangtúrára
és „bevetettük magunkat a mélybe”
:)
A hihetetlenül informatív
idegenvezetés okán bátran ajánlom kisiskolás gyerekekkel rendelkezőknek családi
programként, több ismeretet tudnak itt összeszedni, mint a földrajz könyvből :)
1 órányi bar(l)angolás után újra
motoron,
Edelényben megtankoltuk a
motorokat, és mindenki leellenőrizhette azt az „urban legendet”, hogy BIKE-R
túrán olyan keveset fog fogyasztani a motorja, mint korábban még sosem :) Az
arcokat (és a tankolási adatokat) elnézve sokak számára a legenda valósággá vált
:)
Ezen örömök után jöhetett a nap utolsó szakasza, a híres Lillafüred – Mezőtárkány gyorsasági :)
Ezen örömök után jöhetett a nap utolsó szakasza, a híres Lillafüred – Mezőtárkány gyorsasági :)
A „kanyarkirályt” Kazincbarcika
érintésével
Mályinka felől támadtuk be,
Helyenként olyan útminőségbe
botlottunk, hogy már annak sem volt őszinte a mosolya, aki túraendúróval volt…
Így viszont „rohanás” helyett
élvezhettünk a festői szépségű környezetet,
és a hihetetlen méretű és formájú
kátyúkat :)
Lillafüredre érve Atti jelzi, hogy
Vele rossz boksz stratégiát dolgoztunk ki, nem számolt a mályinkai kitérővel,
elugrik Miskolcra tankolni, mi addig nyugodtan menjünk le Egerbe.
Így is teszünk,
tömény adrenalin bombaként robban
bennünk a több, mint 30 km-nyi szerpentin.
Egerben a Tesco melletti Shell kúton pihenünk, pár pec múlva Atti is befut, majd egy aszódi stoppal megfelezett féklámpa követő kötelékrepülés után este 10 órakor, több, mint 500 km megtétele után megpihentetem hű „szárnyas fűnyíromat” a garázsában.
Egerben a Tesco melletti Shell kúton pihenünk, pár pec múlva Atti is befut, majd egy aszódi stoppal megfelezett féklámpa követő kötelékrepülés után este 10 órakor, több, mint 500 km megtétele után megpihentetem hű „szárnyas fűnyíromat” a garázsában.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése