Szombat reggel. Álmos még a város, szolíd forgalomban zötykölődök a találkozási pont felé. Az időjárásra nincs panasz: eső nem esik, szél nem fúj és hideg sincs. A Shell kútra korán befutok, de a lelkes, off-roadra éhes csapatot nem sikerül megelőznöm :)
Teljes a létszám:
Attila (Honda NX650 Dominator + Mitas)
BIKE-R (Honda XL1000V Varadero + Karoo)
Imi (Honda XR400R)
Kálmán (Honda XL650V Transalp + Heidenau K60)
Taro (Yamaha XT660 Tenere + Mitas)
Akárcsak 1 hónappal ezelőtt, ma is van egy "első bálozónk" Attila személyében. Imi Dominátorával vág neki a mára tevezett "rettenetes 84 km-nek" :)
9.30-kor útrakelünk, és már az első km-eken kezdetét veszi egy kis bemelegítő sárdagasztás. A M0 felett átívelő hídon gyors javítás a felszerelésen (a fényképező csuklószíja elszakadt, kábelkötegelővel pótolom), majd lendületesen bevetjük magunkat a Bócsi kastély felé vezető fasorba. A talaj csupasár,
a fasor végén egy kis "patakátkelés"
és a kedvenc kanyarunk a sártengerrel.
Attila hamar ráhangolódott a Dominátorra és a dágványra :DD Néhány perc elteltével már Fót felé pödörünk az aszfalton 2-300 m erejéig, majd irány Fót, de terepen. A dűlőút vizes homok, jól jártható, majd fokozatosan romlik. A mocikat a fűre terelve menekülünk a kocsik által kijárt, fellazított útról. Átjutunk, de nincs időnk szusszanni, egy patak állja utunkat, jöhet az "alvázmosás". A kifelé vezető szakasz vízmosással tarkított, itt nem ajánlatos hibázni.
Akinek ez a patakozás kevésnek bizonyult, már mehetett is következőhöz, ami kb. 1,5-2-szer szélesebb volt.
Imi és Taro természetesen repetázott, húzták a gázt és szelték a vízet, a végén már úgy néztek ki, mint akit nyakon öntöttek egy dézsa vízzel :)
Rövid pihenő és száradás,
közben kibökjük a távolban a fóti filmgyár díszleteit. Kálmán - mivel itt dolgozik- azonnal felajánlja, hogy végig kalauzol minket az ungarische hollywoodon :) Nagyon nagy élmény volt belesni a kulisszák mögé, besétálni egy középkori vár udvarára, onnan átsétálni a Notre Dame elé.
Buliwood után irány a fóti cross pálya. Az odavezető út homok, a cross pálya full agyag. Imi és Attila engednek a dombok csábításának, a jól felázott talaj rabul ejti őket a szó szoros értelmében.
Buliwood után irány a fóti cross pálya. Az odavezető út homok, a cross pálya full agyag. Imi és Attila engednek a dombok csábításának, a jól felázott talaj rabul ejti őket a szó szoros értelmében.
Eközben Taro szorgosan gyakorolja a "postás kanyart", több-kevesebb sikerrel :) Miután mindenki kiörömködte magát, célba vesszük a szadai cross pályát. A talaj a változatosság kedvéért homok, haladni elég jól tudunk rajta, de a mocik ficánkolnak, dolgozunk is rajtuk rendesen. A szadai cross pályán újabb pihi, és megyünk tovább Veresegyházra tankolni. Imiék megtankolják az XR-t és a Dominatort, és meg sem állunk az erdőkertesi cross pályáig. A falu szélén a lakóházakat elhagyva az út minősége fokozatot vált: a sima homokról a brutál mélyhomokra. A motor kúszik jobbra-balra, talán az eddigi legmelósabb szakaszon haladunk. A dombos részhez érve megállunk, Imi és Attila felderítik a terepet,
Taró és Kálmán neki veselkednek a 10 cm mély homokkal "burkolt" domboldalnak. Kálmán az egyik meredekebb emelkedőt szemelte ki, lendület hijján a Transalp a domboldalon megáll és szépen elássa magát. Az elásás egy emberes, a mentés már három, és még csak fel sem volt málházva a gépsárkány...
a Lázár tanya előtt egy jobb kanyar után nekilódulunk a domboldalnak, nyomvájú, sár, level 3 :) A mozdony araszolva halad felfelé, a bütykös gumi "bontja" az utat, felét kidobja hátra, a másik felét begyűjti. Mire felérek, a gumi megtelik sárral :)
Jönnek a többiek is sorban, Attila és Kálmán a bozótosban "kerül",
Imi és Taro a rövidebb utat választja.
Mindenki felér, Level 3 complete :)
Haladunk tovább a Lázár tanya irányába, a talaj jól fel van ázva, az út fokozatosan 3D-be vált, nem csak hosszirányban, hanem keresztirányban is dől, gyakran az első és a hátsó kerék eltérő nyomvonalat választ. Leereszkedünk a völgybe, egy rövid pillanást vetünk a Lázár család Lovasparkjára,
majd újabb hegymenet,
most már a Babatvölgy felé.
Az istállós kastély megmaradt épülete előtt még egy rövid pihenő, majd Máriabesnyőig aszfalton "kiméljük" a technikát. Innen nyíl egyenes, de annál kalandosabb az út Isaszegig. A kezdeti Velencei tó méretű tócsákkal tarkított "csapás" a Valkóra vezető utat elhagyva keményre döngölt földúttá szelidül,
majd újra bemocsarasodik.
A szárítópusztai víztározót megkerülve beterepelünk Isaszegre, majd újabb rövid aszfaltszakasz után irány a Liget Klub horgásztó. Némi fogyasztás a büfében, majd úgy döntünk, hogy fiatal még az idő (15:50), próbáljunk meg Pécelről Gyömrő irányában tereprendezni. A trianoni emlékhelyet elhagyva az aszfalt véget ér, és jön az, ami miatt a túra útvonalát még a hét elején módosítottam. Bármerre nézünk mindenütt sár. A többiek előre mennek, van aki az "úton", van aki a szántás szélén. Nekem az utóbbi tűnik szimpatikusnak, ezt választom. Átjutunk ez első nehéz szakaszon, de a Dominator sárvédője megtelik sárral. Attila igen kitartó srác, kb. 50-60 m tolta blokkoló első kerékkel, de a végére csak kijött a sár :) Már nem csak a GPS-en, de szabad szemmel is látható a 31-es út, csak még el kell jutnunk oda. A TopoGuide által jelölt utat egy jókora földkupaccal elzárták, ezt távolabbról észreveszem, és az utat rövidíteni próbálom. Kishijján vesztemre, a felázott talajon a mozdony belassult, majd lassan ásni kezdte magát. Még idejében elkezdtem "hintáztatni" előre-hátra, sikerült kimenekülni az anyaföld fogságából. Lassan közelítünk a 31-es út felé, őzikék szaladgálnak a közeli nádas felé, én pedig egy faágon megcsúszva még megpihentetem a vasat az avarban :) Talpra magyar, megyünk tovább, az út minősége kicsit javul, az időjárás romlik, az eső cseperegni kezd. Az aszfaltút szinte karnyújtásnyira van, de a neheze még csak ezután jön. Az útból hirtelen mocsár lesz, ezen a Vara nem tud átjutni, valahogy a 20 m-rel távolabbi szántásra kellene teleportálódni. A többiek időben észreveszik a szitut, és felkaptatnak a szántásra. Közben én is megpróbálok átverekedni a bukszusokon, de a Vara fennakad egy buckán. Mozgatom, döntögetem a motort mindenfelé, de képtelenség innen leszenvedni. Imi és Kálmán a segítségemre sietnek. Iminek átadom a "mozdonykezelői karszalagot", és Kálmánnal közösen kitoligáljuk az Imi vezette mozdonyt. Imi, ezúton is köszi, hogy kihoztad a dágványból a Varacskost!!
Mire kiérünk a szántásról az eső rendesen rákezd, elbúcsúzunk, és hazaindulunk.
2 megjegyzés:
Szia!
Nagyon komolyan toljátok. :) Afelől érdeklődnék, hogy lehet-e hozzátok csatlakozni, vagy ha nem akkor ezt az útvonalat ellesni. Én Gödről motorozgatnék és nagyon bejött ez az útvonal.
Előre is köszi,
Tamás
Szia Tamás,
Szörnyen röstellem, hogy csak most válaszolok a kérdésedre :(
Természetesen lehet hozzánk csatlakozni. Túrakiírásainkat megtalálod az alábbi fórumban (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9052962), vagy a http://bike-r.fw.hu weboldalon.
Üdv: BIKE-R
Megjegyzés küldése