2010. április 26., hétfő

2010 - Közel-Kelet Túra - 1 nap

A pesti különítmény reggel 6.30-kor vágott bele a lélekölő egésznapos autópályázásba. Hazai pályán egyetlen változatosságot az időjárás nyújtotta, kb. 30 percenként változott a verőfényes napsütés és a "lóg az eső lába" kategória között. 8 előtt pár perccel a röszkei határátkelőnél nyújtózunk, közben befut a csapat másik fele, kezdődhet a csoportos foglalkozás :) Első program: a szélcsatornában motorozás. Szerbiába érve a nap kisüt, a szél (köszönhetően a szuper sík vidéknek) feltámad. A fogyasztás szempillantás alatt 1,5 literrel emelkedik a Varán :( Útfelbontások, javítások, építkezések lassítják több helyen a haladás, a körülmények ellenére a tervnek megfelelően haladunk. Belgrádon viszonylag gyorsan átjutunk, Nis után végre letérünk a pályáról és robogunk Dimitrovgrad felé. Kellemes szurdokban kanyarog az út, néhány kép erejéig megállunk majd tempó tovább. A bolgár határra érve az esőfelhők gyülekeznek, a levegő hül, így mokás lesz sátrazni :))) Szófiát az elkerülőn próbáljuk abszolválni, ez bizony nem tűnt kiemelkedően jó választásnak. A kezdetben 2x1 sávos úton a kátyúkat kerülgető autók és buszok között még nem érzetem erős kényszert arra, hogy az oldaldobozokkal kb. kis polski szélességű motorral kiharcoljak magamnak egy harmadik sávot. Ez a következő 30 perc/5 km alatt gyökeresen megváltozott :) A látszatra unalmasnak tűnő araszolgatásban is akadnak azért izgalmak: a sávok között "felejtett" kipufogódobot a jól nevelt bolgár buszsofőr még rutinból sem a saját sávjában, inkább a szembesávban kerüli ki. Az elkerülő 2/3-nál aztán "lement a redőny": vészvillogó bekapcsol, fénykürt stroboszkópol, 3. sáv nyílik :) Ezzel a manőverrel kb. 15 perc tipi-topitól kiméltük meg magunkat. Pályára állva egyszercsak eltűnik a csapat vége. Álmoskönyv szerint a leállósávban nem jó dekkolni, így MyCo, Zita és én a következő kihajtónál megállunk, és információgyűjtésbe kezdünk. Ha jön a baj, akkor sajnos csőstűl :( CBF-ből benzin kifogy, Super Tehénke "se kép, se hang". A CBF problémája hamar megoldódik, a Tenere viszont csak vontatva közlekedik. A privát kútnál néhányan bevállalják a "minőségileg nem garantált" hajtóanyagot, a többiek a közeli EKO kúton tankolnak és kezdődik a Tenere szerelés 1 felvonás. Nem jár sikerrel, így az a döntés, hogy a legközelebbi lehetőségnél megszállunk. 19 km-re a Motel Ihtimanban 29 euróért (55 leva)/szoba 2 ágyas, WIFI-s, légkondis, TV-s nagyon kultúrált szállásra teszünk szert. A Tenerét 1,5 órányi szerelés után sem sikerült harcképessé tenni, a Transit már elindult érte Pestről......

FÉNYKÉPEK

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Mindig kell valami izgalom...nade hajrááá!! :-)

BIKE-R írta...

:))))))

Csabee írta...

Bakker, jó lehet mármint az út és nem a balhé:))

Máté írta...

Lesz ez még íccse! :)
Hajrá!