2010. szeptember 26., vasárnap

2010-09-25 - OFF-ROAD

Szerda magasságában még rossz idővel riogattak a "metro-urológusok", ezért a tervezett 80 km-es útvonal mellé egy rövidített 30 km-es "B" verziót is bekalkuláltam a biztonság kedvéért.

Szerencsére szombaton reggel a szebbik orcáját mutatva kelt fel a nap, ennek köszönhetően igen népes és mindenre elszánt "mezőny" várta a 9 órási indulást a már jól megszokott "kagylós kút" parkolójában.



BIKE-R (Honda XL1000V Varadero)
Xray (BMW R1200GS)
Imi (Honda XR400)
Okta (Suzuki DR BIG)
András (BMW F800GS)
Sunnyogi (Aprilia Caponord Rally Raid)
Taro (Yamaha XTZ1200 Super Tenere)

A géppark gumiválasztékát végigmérve mindenki rendesen rákészült a terepre, a Mitas C-02-től elkezdve a Metzeler Saharán át a TKC80-ig volt itt minden :) Kicsit ki is lógtam a sorból a több, mint 10 e km-t futott Tourance-okkal, úgyhogy "elvegyülés" gyanánt visszaengedtem a guminyomást 2 barra :DDDD

9-kor delejt küldünk a hengerekbe, és kezdetét veszi az össznépi varacskolás. Az időjárás több, mint bíztató, ennek örömére az 'A' verziós 80 km szakasz lesz a mai táv. Csömör felé vesszük az irányt,

meglepődve tapasztaljuk, hogy a csömöri patak medre csont száraz, ellenben a dűlőúton több helyen is csiszolhatjuk a merülési technikánkat.











A Bócsi kastélyt elhagyva Fót felé túrunk tovább,




majd a tőzegi tónál jöhet a szokásos dupla patakátkelés.












Itt aztán megtalálja mindenki a kedvére való szórakozást :))))








Víz után jöhet a homok, irány a fóti homokbánya.


Itt sem unatkozunk :))))












"Szilicium völgy" után a fóti Somlyót megkerülve robogunk Veresegyház felé,




Csomád közelében egy kerítés állja utunkat. Tavasszal ez még senki földje volt, ma már tábla figyelmeztet rá, hogy magán terület. Megfordulunk és a szántóföld melletti laza homokban megkezdődhet a kerülőút keresés. A GPS szerint kb 4-5 km-en belül visszajutunk az eredeti nyomvonalra, addig meg mindeféle útminőség váltja egymást a laza homoktól a sáron át








a döngölt földútig.


Egy csapat ló-rájdert érünk utol az egyik fasorban, nem akarjuk a lovakat megijeszteni, inkább tartunk egy rövidke pihenőt :) Pihenő után go tovább,


jöhet a kedvenc "hullámvasút szakasz", majd Veresegyház előtt 1 km-rel újabb patakátkelés. A nyomokból ítélve egy quados már nyomott itt hátrarcot, ez álmoskönyv szerint sem a legbíztatóbb jel :) Izgi volt :DDDD




Vizenjárás után rövid pihenő a veresegyházi Shell kúton,

majd Erdőkertes érintésével irány a cross pálya. Taro tesztelgette a Mitast a Super Tehénkén,Imi meg Xray (Bazsy) meg az XR400-zal rótta a köröket :)))








Örömködés után célbavettük Domony völgyet,

az odavezető út több alkalommal is dagonyázássá fajult,










majd a Lázár Lovaspark mellett elcirkálva






haladunk tovább Babat völgy






és Máriabesnyő érintésével Isaszeg felé.


Útközben összefutunk egy csapat cross-os sráccal, akik szerintem rendesen meglepődhettek azon, hogy mi a frászkarikát keresünk mi itt ekkora dögökkel a "dzsungelben". Tavaly óta bizony sokat változott a környezet :)))))

A szárítópusztai víztározót magunk mögött hagyva haladunk a gödöllői reptér felé. A reptérnél rövid pihenő,




majd a reptértől rövid aszfaltozás Mogyoródig, innen újra terepre vetjük magunkat és porolnuk Veresegyház felé. Itt lassan visszajutunk a már délelőtt bejárt útvonalra, irány Csomád. Jön a "hullámvasút", majd egy nem túl előzékeny ló-ridernek köszönhetően "1-es, alapjárat" volt a program kb. 1 km-en keresztűl. A délelőtt felderített kerülő úton már egész lendületesen haladunk, és a mély homokos szakaszt is sikerül elkerülni. A "tudok egy rövidebb utat az erdőn át" című fejezet sikerrel zárul, 10 perc múlva már a fóti crosspálya mellett búcsúzunk el Sunnyogitól és folytatjuk utunkat a kiindulási pontra.


A dupla patakátkelést már rutinból gyűrjük, az utolsó pár km-t szinte pillanatok alatt "elfogyasztjuk". A Szilas pihenőhely McDonaldsban étkező vendégeit még elkápráztatjuk a kissé összesarazott motorokkal és a közelgő vihar elől menekülve spuri haza!

1 megjegyzés:

Sniper írta...

Very nice blog. Greetings from Pakistan.