A reggeli készülődés sokkal izgatottabban telik az átlagosnál. Ez nem is csoda, hiszen első terepes túrámra készülök a frissen szerzett DRZ400S nyergében.
Hét közepétől már gőzerővel dolgoztam azon, hogy a kis bokorugró terepkész állapotban legyen. Ennek köszönhetően túlestem életem első önálló gumicseréjén is. Sosem szereltem még belső gumis kereket, ezért előbb a youtube-on felkutattam a "tananyagot", majd megpróbáltam a gyakorlatba is átültetni. Ami a videón olyan egyszerűnek tűnik, az a valóságban...
Beöltözök (a -2 C-hoz thermobélés dukál), majd 1,5 órával a találkozó előtt útnak indulok. Az első öröm a benzinkúton ér, ezt a motort 2000 HUF-ból tele lehet tankolni :)))) Itatás után a találkozási pont felé veszem az irány, és az utolsó 3 km-t bemelegítés gyanánt már terepen teszem meg. Már az első 50 m-en komoly meglepetések érnek. Ez a kis motor a legapróbb nyomvályútól, útegyenetlenségtől olyat mozdul, hogy nem győzöm kapkodni a kormányt. Itt bizony minden másképp történik, mint a Varán. A nagy ijedtségre szusszanok egyet, lövök pár fotót,
és endurrogok tovább a Shell kút felé. A Praktiker mögötti réten a vizes füvön nekilátok nyolcasozni, majd a végén egy angol spárga-motor fekszik kombinációval zárom a talajgyakorlatot. Ekkor jön a nap második öröme: 280 kg helyett már csak 140-et kell antigravitálni ahhoz, hogy folytathassam utamat a találkozási pontra. 9 után nem sokkal meg is érkezem, GS Misi és Mackó már indulásra készen várnak :) Már csak DeroTomi hiányzik, de az induláskor még sehol, ezért úgy döntünk, hogy az indulást 15 perccel halasztjuk. Pár perc elteltével megjelenik Tomi, a reggeli torna Neki is megvolt a motort életre keltésével.
Teljes a csapat:
BIKE-R (Suzuki DRZ400S)
DeroTomi (Suzuki DR350)
GS Misi (BMW R1200GS Adventure)
Macko (BMW R1200GS Adventure)
Utunkat a Csömör felé kezdjük,
a tegnap lehullott pár centi hó szinte mindenütt megmaradt.
A fóti filmgyár környékén hó helyett sár fogad,
a fóti Somlyó közelében ismét a hó a főszereplő. Néhol jegesre lejárt lejtő formájában, máshol meg befagyott tócsákat takart a vékony hófehér lepel.
Veresegyház közelében a 30-40 cm mély "gázló" átkelés meghiusult, mivel a vízfelszínt vékony jég borította. Áttökéletesen alkalmatlan, mert a motorokat a jég nem tartotta volna meg, de éppel elég vastag volt ahhoz, hogy beszakadva sérülést okozzon, vagy elakadjon a motor. Rövid kerülőúttal átjutottunk az akadályon,
a veresegyhézi Shell kúton pihi, majd irány az erdőkertesi dűnék.
Innen Domonyvölgy felé haladtunk tovább,
majd Babatpuszta
Máriabesnyő
és Isaszeg érintésével
a gödöllői reptérig poroltunk.
Innen GS Misi és Mackó hazafelé indultak, mi pedig Tomival Veresegyház-Fót-Csömör útvonalon igyekeztünk haza. Csömör után aztán elváltak útjaink, Tomi a Pólus Center felé vette az irányt, én pedig a majorszegi dűlő irányából támadtam be a szlovák utat. Cinkotára érve úgy döntöttem, hogy a mai off-road túrát megtoldom egy kis repetával, a mátyásföldi reptérre tettem egy kis kitérőt,
majd 150 km után a nagy Tesó mellett megpihentettem a garázsban a DRZ-t.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése