2011. május 2., hétfő

DRIFT HD170 sisakkamera teszt

A szombati off-road túrán végre megejthettem az első felvételeket a DRIFT HD170 sisakkamerával. Sajnos túl sok időm nem volt az előkészületekre, péntek este felragasztottam a sisakomra az "endúrós" konzol tépőzárját, majd egy rövid garázs séta alkalmával próbáltam belőni az "irányzékot". Persze zárt térben a halszemoptikát nem a legegyszerűbb kalibrálni, fél órát elbíbelődtem vele. Többre viszont már nem maradt időm, úgyhogy szombaton reggel szinte gyári beállításokkal nekiláttam rögzíteni a kétkeréken megejtett közlekedéseimet.

Bár az optikája 300 fokban körbe forgatható, és akár fejjel lefelé a sisakom bal oldalára is rögzíthettem volna, jobb kezes lévén úgy döntöttem, hogy inkább a kevésbé ügyetlen kezem kontrollja alá kerüljön. Nap végére is még lett volna mit gyakorolni, mert kesztyűben nem volt egyszerű mutatvány a készülék kezelése. Pedig csak a kikapcsolt állapotból a készenlétibe kellett kapcsolgatni, a felvétel indítása/megállítása a csuklóra pántolható távirányító segítségével történik.

Ha már itt tartunk: távirányító. Ötletes cucc, ez már kesztyűben is kezelhető, az egyetlen problémája a csuklópánt, ami lehetne mondjuk 5 centivel hosszabb. Akkor talán esély lenne arra, hogy ne csak a csuklóm legkarcsúbb szegletére sikerüljön rögzíteni, amit normális esetben kesztyű fed. Vagy ha éppen kabátban motorozik az ember, akkor szinte esélytelen a kabát ujjára kívűlről felcsatolni, annyira rövid a pánt. Egynapos használat után az is kiderült, hogy a távírányítónak a kormánymarkolat/kapcsolók közelében lenne a legjobb helye.

A kamerát fullra feltöltött akksival eresztettem neki a napnak, viszont kezdetben bekapcsolva hagytam a felvétel alatt a kamera saját LCD kijelzőjét és az energiatakarékos üzemmód sem volt bekapcsolva (vagyis állandóan készenléti állapotban, bekapcsolva maradt), ennek köszönhetően már az első óra után egy egységnyivel csökkenő akku töltöttséget jelzett a masina. Ez kissé beijesztett, ezért LCD OFF + 1 perc inaktivitás utáni kikapcsolás üzemmódra váltottam. Ez tényleg takarékos volt, mert a további kb. 40 percnyi felvétel után sem ment lejjebb a töltöttség, de a bekapcsolgatás hozott némi színt a kezelésbe :))))

Mivel van egy tartalék akksim, valószínüleg az 5 vagy 10 perc inaktivitás utáni power off üzemmód lesz a komfortos.

A ketyere 720-as felbontásban 4-szeres zoomra is képes, de ez kikapcsolás után visszaáll, ezért ennek a használatától első körben eltekintettem.

Persze a kalandok a felvétel rögzítése után is folytatódnak, a H.264-es kódolású .mov kiterjesztést nem mindegyik editáló kedveli, ezért az alábbi tesztvideók vágatlanul kerültek feltöltésre. Sajnos a mikrofon érzékenysége sem volt a legjobb, ezért a videók megtekintésénél javasolt a hangerő minimálisra vétele :))))







2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Helló,tudnál nekem segíteni.Most vásároltam drift kamerát de nem sikerül a távirányítót össze hangolni a kamerával.A kamera menüben a távirányító be van kapcsolva de nem műkődik.Van valami trükje?Segítséged előre is köszönöm.Mail:stratus97@freemail.hu

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.