2011. március 14., hétfő

2011-03-12 - OFF-ROAD

A metróurológusok szinte mesébe illő időjárást jeleztek a hétvégére, itt az ideje újabb földutas tekergésnek. Mivel szombatonként Imiék a halásztelki pályán tartják edzésben magukat, gondoltam összekötjük a kellemeset a hasznossal: legurulunk terepen a Kami ringre, ott egy kis gyakorlás, majd haza ismét földúton.

Hét közepétől már jelentkezők is szép számmal akadtak a mókához, izgatottan vártam a szombat reggelt. 7.50-kor már a taliponton vagyok, és drukkolok, hogy ma ne egyedül kelljen útrakelni a tervezett 50 km-es off-road etapnak. 8 óra után pár perccel életerős V2-esek dübörgése hallatszik a távolból, majd fel is tűnik Sunyo Capoja és DeroTomi a 990ADV nyergében :) 5 perccel később megérkezik Niki egy DL650-nel, teljes az indulási névsor:
Niki (Suzuki DL650 V-Strom)
BIKE-R (Suzuki DRZ400S)
DeroTomi (KTM 990 ADV)
Sunnyogi (Aprilia ETV1000 Caponord)


Start előtt még Tomi terepképesebbé teszi Niki DL-jét (indexeket off állásba teszi), majd 8.15-kor útjára indul a gyönyör :))))

Pillanatok alatt földúton találjuk magunkat,



a ferihegyi endurópálya mellett porolunk Vecsés felé.



Egy apró navigációs hiba miatt zsákutcába futunk, a reptér keritése állja utunkat.

Az elvétett útelágazásnál jó vágányra állunk,


és a tervezetthez képest kicsit megkésve, de befut az "off-road" express. Első megálló: az M0 vecsési átjáró, ahol már várt ránk Xerxesz Aron és a KTM950ADV. Innen néhány km-t mély homokban teszünk meg Felsőpakony felé,





ami első off-road szárnypróbálgatásnak a Tourance-szal szerelt DL650-en Niki számára elég volt, úgy dönt, hogy nem szeretné a csapatot feltartani és inkább aszfalton jönne Halásztelekre. DeroTomi elkíséri, mi pedig hármasban Felsőpakony és Alsónémedi érintésével haladunk Szigethalom felé.


Egy újabb navigáviós baki okán terveinkkel ellentétben Dunavasány útjait rójuk, majd Szigethalomnál ismét terepre vetődünk. Szinte szó szerint, mert az első 10 méteren egy kicsit nagyobb gázra a DRZ keresztbe vágja magát, a jobb lábamat csak magam mellé van időm letenni, ami azonnal hátra csapódik a lengővillához. Még krosszcsizmában is érzem az ütés erejét, az combom meg mintha kiszakadt volna tőből :( Rövid gépészkedéssel visszaáll a motor, a tükörbe nézve látom, ahogy Sunyo leutánozza a mozdulataimat. Haladunk tovább, de a combomat egyre jobban érzem, a tájékozódásra kevesebb energiám jut, megyünk +1 km-t :) A fájdalom annyira dekoncentrálttá tesz, hogy a szántóföldön átrobogva egy nyomvájúban majdnem el is hajítom a szöcskét. Kicsit összeszedem magam, visszatérünk a helyes irányba és "regenerálódáshoz" éppen jól jön az a kb. 1 km-nyi aszfalt Szigethalom és Tököl között :) A halásztelki pályáig az utat viszonylag eseménytelenül sikerül letudnuk.
A pályán már gyülekezik a csapat másik fele: Taro, Fuxa, Zorán, Imi, Konyári Atti, Tomi. Niki és DeroTomi is ideért :)


Mivel a combomat még érzem rendesen DeroTomi-ra bízom, hogy ismertesse össze a DRZ-vel a pályát :) Ezalatt én egy rövid kanyart teszek a 990 ADV-vel, ami a DRZ-t után nagynak és nehéznek tűnik, a gázreakció meg már szinte ijesztő :) (Másnap mentem pár métert a Varával, majdnem sérvet kaptam:)))

Pihenő után Imi instrukciót követve megkezdődik az oktatás. Szlalom, szűk visszafordító és dombra fel/le a program. Próbálom követni az utasításokat, de pár kör után elfáradok, a combhúzódás "jótékony" hatása végigkíséri az egész napi programot. Ilyen az én formám :(((((

Oktatás után jött a nap "fém pontya": kanyargás az ártérben. A terep fantasztikus, nagyon élvezetes a fák között csalinkázni. Halászteleknél robbantunk be a fák közé,
















és a szigetújfalui öbölig bujkálunk a dzsungelban.




Kb. 20 km-t tekeregtünk néhol úttalan utakon, jó esett már pár perc pihenés. De aztán hamar nyeregbe pattant mindenki és már túrtunk is visszafelé. Egy helyen a rövid aszfalt etapot taknyos ártéri talajra cseréltük, majd azon kapom magam, hogy a Duna hullámterének 5 m-es szakaszán válogathatok a felázott homok (még a DRZ is simán elásta magát benne), vagy az "apró" folyami kavicsok között.

Elsőre a homok tűnt jó választásnak, visszafelé már a kavicsokon "szökeltem" :))) A szigetújfalui kompnál Sunyó Capojából fogytán volt a nafta, ő megcélozta az első közeli kutat és legrövidebb úton vissza a krossz pályára. Mi pedig bele vetettük magunkat a sűrűjébe. Már egyre jobban fáradok, ráadásul a csapat végére kerülök, hamar szem elől tévesztem a srácokat. Az első leágazásnál bevárnak és Imi mögé kerülök a sorban, de érzem, hogy ez a tempó így fáradtan, és a délelőtti combhúzódás miatti dekoncentráltság kombinációjával nem vezetehet túl jóra. Az egyik saras-nyomvályús szakaszon ebből adódóan bemutattam egy kormány fölött kivitelezett tigrisbukfencet. Nem kaptam érte 10 pontot, mert lábbal érintettem a kormányt, de szerencsére sem a motorban, sem bennem nem esett kár. A tempóm innentől kezdve a görög teknős kapkodós mozgásával volt összemérhető.



A halásztelki pályára visszatérve a fáradtságtól egy krupliszsák hanyag eleganciájával dölök le a fűbe, és nem nagyon akaródzik visszaülni a motorra. Pedig vissza kell, hátra van még 50 km hazáig. A többiektől elköszönünk és Sunnyogival nekiveselkedünk ennek a "szolid" félszáz km-nek. Persze terepen :)))) Szigethalomig jól haladunk, majd Dunavarsány közelében Taksony felé orientálódunk, amikor látjuk, hogy az útat teljes szélességében víz borítja. Oral sex, mondaná Clinton Monica-nak, de nem esünk kétségbe, úgy 50 m-rel ezelőtt hagytunk el egy dűlőutat, bemegyünk arra. Kb. 100 m-t haladunk a dűlőúton, amikor az előzőhöz kísérteiesen hasonló kép fogad.

Az útról betereljük magunkat a szántásba, és ekkor jön a döbbenet: ez inkább mocsár/láp, mint szántás. A DRZ csak úgy hányja maga mögött a trágyát, nagy nehezen visszakecmergek az útra, Sunyó meg szépen megfordul a Capoval a dágványban és kövér gáz :))))

Elindulunk visszafelé, egyszer csak érzem, hogy az első kerék a kelleténél jobban szitál és a hangja is furcsa. Rögtön látszik, hogy a szokásosnál nagyobb a gumi "terülése", itt bizony defekt tényállása forog fenn. Az jó, mert se defektjavító készlet, se szerelővas, de még pumpa sincs nálam. No para, a GPS szerint Dunavasrányban (kb. 2 km) van egy kút, odáig bevánszorgunk, ott majd csak jutunk valamire. Hátra helyezem a súlypontot (már majdnem a csomagtartón ülök), és 30-as tempóval beporoszkálunk a kúthoz. Ott rátelepszem a kompresszorra és teleküldöm a gumi ájerral, de az szelel, méghozzá a szelep tövében. Amikor cseréltem át az utcait bütykösre, nekem úgy tűnt, hogy a szelep környékén megsértettem a belsőt, de akkor nem eresztett. Lehet, hogy eddig bírta??? Persze a vakszelepet is elfelejtetem betenni, az is lehet, hogy elfordult a külső és megtépte a szelepnél??? Szinte mindegy, hogy történt, nincs más megoldás, ezzel így kell megpróbálni hazajutni. Főúton 40-es tempóval borzolom a közlekedők idegeit, majd az első adandó alkalommal terepre váltunk és csorgunk hazafelé. Csak navigálni állunk meg 10-20 másodprecekre, így is több, mint 2 órába telik, mire visszajutunk a reggeli találkozási pontra, a Home Center parkolójába. Itt elbúcsúzok Sunnyogitól, és a maradék 3 km-t szinte lépésben teszem meg hazáig.

8 megjegyzés:

DeroT írta...

Na igen, a vakszelep csodákra képes! :) Egy defektes kerék is jobban irányítható marad általa és maga a defekt is kisebb valószínűséggel fordul elő.
De azért gratula a túrához és köszönöm (ha csak az elején is, de) részt vehettem rajta! Legközelebb bütykössel megyek csak! :)

Üdv
DeroTomi

Unknown írta...

Köszönöm a türelmet és a kitartást. Azért hiányzik a saras képem :P

Üdv
Niki

BIKE-R írta...

@DeroTomi: bosszant is rendesen, hogy elfelejtettem a vakszelepet betenni. Így viszont kipróbálhattam, mennyit lehet menni defektes kerékkel. A későbbiekben még jól jöhet ez az infó :))))

@Niki: szívesen látunk legközelebb is. Ha szeretnéd, feldobom a varacskolós képet :DDDD

Unknown írta...

Biker-r: Hát köszönöm szépen, de jól meggondoltad? :) Mert ha igen, akkor veszélyben vagytok :)

Szeretném :))))

BIKE-R írta...

@Niki: már ott is vagy panírozott öltözékben :)

Unknown írta...

Kösziiii !!!!

DeroT írta...

Bike-R!

Elméletileg ha rendesen hátraterhelsz elég sokat kibír a külső, de a belső szinte biztos kuka lesz. :)

Mindenesetre a szerelés alkalmával ne felejtsd ki a vakszelepet legközelebb.. :)

Üdv
DeroTomi

BIKE-R írta...

@DeroTomi: 50 km-t kibírt :) Körbenéztem, de sérülést nem látok a külsőn. Rendeltem 2 belső gumit meg (Taki javaslatára) egy teherautóhoz való javítószettet (TIP-TOP TT-12). Már csak a szerelővasaknak meg a kézipumpának kell valami frappáns helyet kinézni a motoron :DDD