2011. április 2., szombat

2011-04-02 - OFF-ROAD

Kaptam 3 óra kimenőt, gondoltam megpróbálom tartalmasan eltölteni. Ebéd után a DRZ alá pirítok, az iránytűre ráolvasom, hogy Honda Safety Hungary Dirt Track oktatás, Kozma utca, és útnak indulok tökön-babon át. Csak 2-300 m-t kínozom szegény Metzeler bütykeit aszfalton, gyorsan "földi" körülmények közé helyezem a "táltost".

Kibelezett autók alkatrészei díszítik a környéket,

a Rákos patak partján folytaton a kalandozást.





Viszonylag jó tempóban veszem az akadályokat 1/2 1 magasságában a Dirt Track oktató pálya bejáratánál berreg az "egyhengernek párja nincsen", de tanoncok sehol. Felsprintelek a gokarpályához, a kis "kerti kapák" békésen pihennek, a nebulók pedig jól megérdemelt ebédjüket majszolják. Hát így nem fogok semmiféle technikát ellesni, úgy döntök, hogy teszek egy rövidke kanyart és "1 óra múlva itt vagyok" (Láng Vince). A kozma utcai temető mögött bevetem magam a sűrűjébe és indulhat a banzáj. Még anno, rövid simsonos pályafutásom alatt jártunk ide a bombatölcsérhez, gondoltam felkeresem így kb. 20 évvel később :))))) Az odavezető út semmit sem változott,


a "kráter" is csak előnyére, kicsit megkóstolgatom a felfutókat és robogok tovább az off-roadosok "Lepencéje", Ferihegy felé.








A kifutópálya végében a már megszokott kép fogad: Megane kombi + motoros fűrész, bontják az erdőt. 10 perc múlva már az endúrópálya buckáin járok fel-alá,

15 perc bohóckodás és már folyik rólam a víz. Hátizsákban életmentő víz után kutatok, 1 slukkra eltűnik fél liter :)) Közben a felszállához készülődő repcsiket vizslatom, olyan forgalom van a kifutópályán, mint hétköznap a Rákóczi úton.


Lassan ideje visszaindulnom a Dirt Track pályára, "Track back".


A gyakorlópálya továbbra is üres, a gokartpályánál azonban javában folyik az oktatás. Éppen a leszenderedett motor felébresztése izomerő használatával című tananyag van vetítés alatt. Gálos Csabus Varaderós márkatárs is feltűnik a diákok soraiban. Mivel még személyesen nem volt szerencsém találkozni Vele, odamegyek, bemutatkozom, és figyelem, minként hasznosítja az előbb tanultakat. 3 motorfelállítási módszert mutattak nekik, 2 hibátlanul megy, a 3.-nál sajnos Csaba térde kifordul. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy miközben a földre kerül, megfeszíti annyira a térdét, hogy az visszatér eredeti pozíciójába. Az oktatók mentőt hívnak, Csabát az irodában megpihentetik,mentő kiér, irány a koház. Szrencsére nem történt szalagszakadás, csak húzódás, ficam. Pár hét, és újra harcképes lesz :))) Ezúton is mielőbbi gyógyulást Csabus!!!!

Látván, hogy milyen hamar megvan a baj, a hazafelé utam már óvatosabbra sikerült. A mátyásföldi reptér után






- a Rákos patak újbóli érintésével-


a Naplás tó melett elhaladva Pécel felé veszem az irányt. Mellékutakon döcögve



egyszer csak egy sóderbánya/endúrópálya kellős közepén találom magam.




Gyorsan nekilátok felderíteni a környéket. Kellemes kis ugratók, felfutók és gyakorlásra alkalmas placc is gazdagítja a pályát. Rövid gyakorlatozgatás után nekilátok rálelni az hazaútra.


1-2 eltévedés ellenére hamar hazajutok, ma újabb 60 km-rel sikerült gyarapítani a kis röfögő lelkét :)

Nincsenek megjegyzések: