2008. április 21., hétfő

TUNÉZIA - 2008-04-17 - 5.nap

A vadkempingezok elete sem fenekig tejfel, ezert a csapat mar 6.30-kor talpon volt, hogy a 8.30-as indulast sikerrel teljesitse. Satortbontas, pakolas,
majd rovid off-road utan

ujra a fouton, immar Jughurta asztala fele.


Tajerouine utan jobbra fordulva vilagossa valt, miert van a terkepen folytonossagi hiany. 200 m utan az aszfalt zuzott koves-murvas formaban folytatodik kb. 2-3 km-en.

Mar innen is jol kiveheto volt Jughurta monumentalis kotablaja; egyre kozelebb haladva a latvany szinte leirhatatlan.


El is hataroztuk, hogy - bar nem volt a terv resze - megprobaljuk megmaszni motorral :) Az elso adando alkalommal neki is vagtunk a "domboldalnak". A messzirol tokeletes osvenynek latszo nyom egy erosen koves-sziklas csapas, csak ugy pattogtak rajta a motorok. 2-300 m hardendurozas utan feladtuk, a megpakolva 250-300 kg-os motorok nem erre vannak tervezve.


A motorok hangjara a domboldalban pillanatokon belul elokerult 2 srac, akik ertheto pantomin bemutatoval elmagyaraztak, hogy egy masik uton szinte a tetejeig fel lehet jutni. Tobb se kellett nekunk, irany a csucs. Ahogy egyre feljebb jutottunk, ugy lett az ut minosege egyre rosszabb es a kozepes aszfalt ut fokozatosan murvara majd feljebb sziklasra valtott.

A utolso 50 m szintkulombseget lepcsokon lehet lekuzdeni,de nem konnyu az embernek a laba ele nezni az ele tarulo latvany miatt. Raadasul nem egy nyuzsgo turista latvanyossag, ugyhogy jo volt 20 percet itt fent eltolteni. Rajtunk kivul csak egy fiatal arab srac volt ott, o orkent dolgozik a hegyen, es kalandvagyo turistakat szokott elszallasolni a hegy tetejen levo egyetlen epitmenyben erosen nomad korulmenyek kozott. Imiektol kapott egy kis harapnivalot a hazai izekbol: paprika, szalami,stb.
A hegyrol leerve


ujabb off-road szakasz vette kezdetet, egeszen Haidraig.

Haidra romjai hatalmas teruleten fekszenek es az Antonius furdo romjai utan nem is tuntek "erdekesnek", ezert indultunk tovabb.


Egy helyi lakos a Haidra-Kasserine kozotti off-road szakaszt nem javasolta, ugyhogy Thala fele vettuk az iranyt. A terkep foutkent jelolte, es Thala kornyeken meg meg is felelt a valosagnak.De Kasserinig az utolso 15 km-t utepitesekkel tuzdelt murvas-poros "uton" tettuk meg.

Az utepites es az elteres meg a varosban is tartott, de vegul bejutottunk a kozpontba, ahol egy pizzerianal toltottunk el 2 orat. Az elso oraban a kajalda egyik "specialitasat", a lepeny szendvicset probaltuk ki. 1,5 TD-ert egy kb. 15 cm atmeroju lepenyt tettek tele minden finomsaggal + adtak melle egy kis adag hasab burgonyat.

Mivel nem tudtuk, hogy ez mennyire laktato, rogton 2 szendvicset rendeltunk. Hat alig ribrtuk legyomoszolni a torkunkon :) A 2. orat a pizzeria feletti internet kavezoban toltottuk. Egy sikatorbol vezetett fel a lepcso az emeletre. A lepcsophazban a tuneziai fiatal parok a nap es a kivancsi szemek elol probaltak elbujni. Erdekes latvany lehettem, ahogy a protektor mellenyemben es a nyikorgo Oxtar csizmamban megtortem a lepcsohaz idilli, szerelemtol atitatott csendjet :)
Kasserinben az elet nagyon mozgalmas volt, az utcakon mindenutt zold-feher mezekkel es zaszlokkal rohangalo, eneklo, skandalo fiatalok hada adta tudtunkra, hogy nagy meccsre keszul a hazai csapat. Internet utan megtankoltuk a mocikat, es a kut vezetojenek felvezetesevel egy helyi szupermarketben megvasaroltuk a szukseges elemozsiat, majd elindultunk Sbeitla fele. 18:30-ra ertunk a romokhoz, de ma estere vadkempingezest terveztunk, es nem akartunk este sotetben satrat allitani, ugyhogy go tovabb Gafsa fele. Gafsatol 50 km-re szeretttunk volnba a hegyekben vadkempingezni, de a sziklas terulet es a megmuvelt kertek alkalmatlanok voltak a satorveresre, raadasul a szel is rettenetesen fujt. A domb teton talaltuk 2-3 epuletet, ezekben allatokat tarthattak, a szelvedelme tokeletes lett volna, de ki kellett volna pucolni az allati "piszkokat" es az uvegszilankokat. Rovid tanacskozas utan arra jutottunk, hogy induljunk el Gafsaba, es keressunk szallast ott. 9-re ertunk Gafsaba, ahol a rend orei (a lonely planettel azonos modon) a Hotel Hamoun-t es a Hotel Gafsat javasoltak. Beertunk a kozpontba, ahol Ispan meg talalt egy "szallodat", ami csak 12 TD lett volna, de a motorok az utcan alhattak volna, a szallodaban pedig csak kozos vizes blokk lett volna: Atmentunk megnezni a Hotel Hamaoun-t, ami ehhez kepest maga a Ritz :) A motorok racs mogott a hotel bajaratanal pihennek, kulon vigyaznak ra, a szobak sajat forduszobasak, tisztak, es mindez 20 TD-ert. Egy nema hordar surog korulottunk, mutogat, hogy o felcipeli a cuccokat, aztan kevesli a baksist... Gyors zuhany, majd bele vetjuk magaunkat a varos ejszakai "forgatagaba". 11 korul jar, az utcak lassan elneptelenednek, a muezzin hangjara mar mindenki aludni ment??

Nehany foto, majd irany a hotel. Mar rank fer a pihenes :)))

1 megjegyzés:

Marcsi írta...

Kaland kaland hátán!:)
Ez az igazi!!!!