2010. május 10., hétfő

2010 - Közel - Kelet Túra - 12. nap

Reggel a megszokott időben (helyi idő szerint 8.00) útnak indulunk Palmyra felé. Hamar kijutunk a városból, gyors tankolás majd kettesével faljuk a kilométereket  A Bagdad Cafénál beülünk egy menta teára, és rácsodálkozunk, hogy a hely milyen kincseket rejt. A tulajdonos papírpénz gyűjteményében ott figyel egy 1930-as kiadású 100 pengős (a 20 pengős mellett). Zita ki is bővíti a gyűjteményt :) Palmyra felé haladva a táj fokozatosan sivatagosodik, a hőmérsélet is probál ehhez alkalmazkodni. Napon 36 C-t mutat a DL hőmérője. 1 órakor már a szinte teljesen néptelen kempingben állítjuk fel a sátrakat, majd megmártózunk a medencében is. 1-2 óra múlva elkezd benépesülni a kemping, 5 órakor már akkor sem tudnánk mozdulni a motorjainkkal, ha akarnánk :( A kemping minden lehetséges zugát német „rally versenyzők” lepik el, versenyük erősen hajaz a Budapest-Bamakóra. Imivel besétálunk Palmyra romjait lefényképezni. A romok környékét helyiek népesítik be, van aki családosan piknikezik az oszlopsor lábánál, mások szupergagyi csecse-becséiket próbálják rásózni a túristákra. A színház mögötti dombról gyönyörű panoráma nyílik az egykori város megmaradt romjaira és a vár hegyre is. Az oszlopsorokat visszafelé már díszkivilágításban fotózgatjuk. A romok előtti főtéren egy ukrán csopperos örvend hatalmas népszerűségnek. Bebandukolunk a kempingbe, az egymástól centikre parkoló kocsik között már gyalog is alig lehet közlekedni. Kifizetjük a szállást és a fogyasztásainkat (sátorhely: 200 SŁ/sátor, koktél: 150 SŁ, sör: 250 SŁ) és jókora gyalogosforgalom mellett álomra hajtjuk a fejünket.