2010. május 16., vasárnap

2010 - Közel - Kelet Túra - 17. nap

A tegnapi fertőtlenítés hatástalannak tűnik, a reggelt a vizes blokkban töltöm. Helyi idő szerint 7-kor szeretnénk kicsekkolni a kempingből, de a kemping vezetője még horpaszt. Az egyik alkalmazottnak kifizetjük a szállás díját és nekiugrunk a Trójáig tartó 160 km-es „reggeli ébresztő” szakasznak. 50 km után tankolás (+ nekem „technikai szünet”), majd egy szuszra lepengetünk a falóig. A motorok felvigyázását bevállalom, sétálni nem sok kedvem van, amíg a többiek a trójai emlékparkot felderítik én a blogot írom. Sokat nem haladok vele, mert a csapat hamar visszatér, állítólag semmiről nem maradtam le :) Szuvenír beszerzés után irány a Cannakalei komp. A viteldíj 8 TRL (~1000 HUF) motoronként. Megváltjuk a jegyeket és a kikőte lemotorozunk, a gépsárkányokat (és magunkat) árnyékban pihentetjük. Kb. 20 perc pihenő után befut a „pakurakirály”. Kb. 10-15 %-os kihasználtsággal fut a komp, 5 motor, 3 kamion, 1 teherautó és egy francia rendszámú Peugeot 106 készül behajózni :) A komp akár 170 fő befogadására is képes lenne, most a legénységgel együtt sem ugorja meg a 25 főt :DDD Egy jókora füstpamacsot az égbe fújva kifut a komp a kikötőből és 15 km/h tempóval serénykedik, hogy Eceabat kikötőjében partra juttasson. . Itt feltöltjük a víz- és kajakészleteinket és robogunk Edirne felé. Helyi idő szerint du. 4-kor már Edirne belvárosán átaraszolva igyekszünk a bulgár-török határ felé. Villámgyorsan, 40 perc alatt átjutunk Bulgáriába, feltankoljuk a motorokat „olcsó” (2,18 leva/liter, ~305 HUF) bolgár benzinnel, és haladós tempóban közelítünk az esti szállás felé. A naplementét már az autópályáról nézzük végig, és 8 óra után megérkezünk a Motel Ihtimanhoz.