2010. május 2., vasárnap

2010 - Közel-Kelet túra - 5. nap

4 órakor (helyi idő szerint 5) a müezzin hangjára ébredek. Az első „szólam” a távolabbi faluból hallatszik, a fél órával későbbi már sokkal közelebbről szól, visszahangzik az egész környék. Visszaaludni már nem tudok, de a többi sátorban is motoszkálás hallatszik. 8 órakor Apamea „belvárosában” próbálunk bevásárolni, de a legtöbb bolt még zárva. Legurulunk a romokhoz, a csapat fele romokat fotózgatja, másik fele a parkolóban áll modellt a 3-4 busznyi iskolás csoportnak. Nem visszük túlzásba a romok fényképezését, kb. 1 óra alatt bejárjuk, majd felmotorozunk a citadellára. Egy keskeny kapunk behajtunk és egy olyan pici térre érünk, hogy megfordulni alig tudunk. A téren játszadozó gyereksereg azonnal körbevesz, villámgyorsan elhagyjuk a helyszínt. Hamában folytatjuk szíriai kalandozásunkat. A külváros egyik körforgalmánál pihenünk kicsit, hangulatos környék, nincs nagy nyüzsi. A belvárosban a főtér lezárt parkolójában letesszük a motorokat, engedély az ott szolgálatot teljesítő motoros rendőröktől kapunk. Később Imiék megjavítják neki a motor ülését, ápolva ezzel a magyar-szír kapcsolatokat :D Norias vízkerekeket megnézzük, majd Masyaf várát útbaejtve Krak De Chavallier lovagvár a következő megálló. A várhoz felvezető utat nem „hagyományos” úton, hanem egy kis kerülővel, kertek alatt tesszük meg, természetesen vannak benne izgalmak: 25 %-os emelkedő, 1 autónyi széles sikátor, rohangáló kis kölkök. A vár számomra egy kicsit csalódás, mire végigbóklásszuk, az eső elered. Homsra beérünk, a Khaled ibn al-Walid Mosque előtt leparkolunk. 5 másodperc alatt összecsődült 50-60 ember, a motorokat körbeállják, néhányan elmegyünk a mecsetet lefényképezni, de igyekszünk vissza. A helyi szupermarketben feltöltjük a készleteket és irány Mar Mousa. A kolostort még napnyugta előtt elérjük, a buszmegálló váróteremre hasonlító fedett részen felverjük a sátrat, és betúrunk néhány páncélost. Sötétedés után 2 autóval helyiek érkeznek, szemmel látható, hogy az általunk belakott fedett placcra pályáznak. Kicsit csalódottan odébbmennek kb 30 m-rel és nekilátnak vidámkodni: pillanatok alatt óriási tüzet raknak, üvöltetik a zenét, kiabálnak, dorbézolnak. Mi nyugovóra térünk, öket pedig ez zavarja, az egyik kocsival lejönnek a sátrak elé, bőgetik a motort, ami a csövön kifér, majd fél perc elteltével visszagurulnak „lármázni”. 1 óra múlva aztán csönd lesz, na ez gyanús. Attival kijövünk a sátorból, és végignézzük ahogy elhúznak dél felé

FÉNYKÉPEK

VIDEO - Szíriai streetfighter

VIDEO - Szíriai streetfighter_2

VIDEO - Hama vízkerék

VIDEO - Hama vizkerek_2

VIDEO - Hama vizkerék_3

Máté írta...

Ahh, újra hálózatközelben? ;)
Fárasztónak hangzik az egész, remélem azért egy nyugodt éjszakátok lesz hébe-hóba...